Du er her:
  • Nytt

Cathinka Mæhlum, Lars Erik Karlsen, Are Andreassen

Årets sommerutstilling består av
    3 kunstnere fra Nord-Norge:
    Cathinka Mæhlum, glass
    Lars Erik Karlsen, grafikk
    Are Andreassen, grafikk

Utstillingsåpning fredag 21. juni kl 1900
    Musikalsk innslag ved Marthe Belsvik Stavrum som spiller på glass.

Åpningstider:
    Onsdag og torsdag 13-16, fredag 13-18, lørdag og søndag 12-16.
    Siste dag 11.august

Utstillingen støttes av Selbu sparebank og Selbu kommune

Fosningen Cathinka Mæhlum er glassblåser, og driver til daglig Lofoten glass i Kabelvåg, men i løpet av 2019 Har hun også fire utstillinger rundt omkring. I tillegg til å gjeste Neadalen Kunstforening i Selbu har hun utstilling i Svolvær, Oslo og Atlanta (Canada) i 2019. Vi føler oss beæret og gleder oss til å være vertskap.

Cathinka Mæhlum

Are Andreassen er født i Tromsø og oppvokst i Harstad. Han er bosatt i Bodø, men drevet av kjærligheten og drømmen om et atelier ved havet, bygget han sitt eget grafikkverksted på Fleinvær. Han har sin utdannelse fra Faculty of Art and Design i Cardiff og Kunstakademiet i Trondheim (under Ove Stokstad hvis bilder vi skal ha utstilling med i høst!). Senere var han med på å opprette Lademoen kunstnerverksteder med ansvar for grafikkavdelingen. Andreassen har hatt en rekke utstillinger i inn – og utland de siste årene. Han er innkjøpt av bl.a. Nasjonalgalleriet, Norsk Kulturråd og Nord-Norsk Kunstmuseum.

Are Andreassen

Lars Erik Karlsen er utdannet ved Statens håndverks- og kunstindustriskole i Oslo og har utsmykket flere offentlige bygg. Han arbeider med tresnitt i flerfargetrykk, og utfører alle steg i trykkeprosessen selv. Hans bilder er figurative, men har også abstrakte komposisjoner. Kunsten hans er preget av landskapet i Lofoten og sjøfugl, og mest kjent er han for sine lundefuglmotiver. Karlsen bor og arbeider i Svolvær.

Lars Erik Karlsen

UTSTILLINGSÅPNING